מחפשים אופציה אחרת? קליניקה חדשה לאנשים שרוצים לדעת את סוד החיים הטובים והארוכים

מאת: צימרינג גלית

מחפשים אופציה אחרת? כזו שאפשר להנתק ולהרגע בה, שואפים לאפשרות ללמוד לנשום טוב ולהתחבר לעצמכם? לחיות, להרגיש ולהראות טוב? במרכז איור ודה החדש, הראשון מסוגו בארץ, תוכלו לסגל לעצמכם הרגלי תזונה נכונה, לסלק את העייפות וללמוד כל מה שרציתם על הפילוסופיה ההודית ועל מדע הרפואה העתיק בעולם ואם ממש תרצו תוכלו להפוך גם למטפלים.

ד"ר ערן מגון, האיש שעומד מאחורי המרכז החדש, הוא דוגמא נפלאה לסנדלר שנעול היטב. הוא נראה צעיר להפליא, הרבה יותר צעיר, בכל אופן ממניין 49 שנותיו. הוא נראה בריא מאוד, מאושר מאוד, אנרגטי מאוד ושמח בחלקו. הוא בוגר בית הספר לרפואה קונבנציונאלית ומזה 17 שנה הוא מתמחה בשיטת האיור ודה ההודית ועיקרה ידע החיים הטובים.

האיור ודה הוא מדע הרפואה ההודית הטבעית הקיימת כבר 7000 שנה. מדובר בפן המעשי של הפילוסופיה ההודית ובמדע הבריאות העתיק ביותר בעולם. האיור ודה מאבחנת בכל אדם את טיפוס הגוף ותכונות האופי היחודיים לו ומתאימה על פי האבחון תוכנית מפורטת לכל אדם. עיקרון הוליסטי בסיסי באיור-ודה אומר "גוף האדם כגוף הקוסמוס ורוח האדם כרוח הקוסמוס" – אותם חוקי טבע פועלים הן באדם והן בעולם שמסביבו. מי שמקפיד על שמירת עקרונות האיור ודה מבטיח לעצמו שמירה על נעורים ובריאות טובה לאורך כל חייו.

הפן המעשי של התורה מתמקד בהרגלי חיים, תזונה, טיפוסי גוף, יוגה, מדיטציה, תרגילי נשימה, צמחי מרפא, סילוק עייפויות, הפגת מתחים שמירה על הנעורים, על התזונה ועל הבריאות הטובה. ד"ר מגון מתמחה בניתוח מרתק של גופכם ע"י ניתוח קצב הדופק שלכם ומכאן ועד הידע הבסיסי שהוא מעניק במדע הבריאות והרפואה הטבעית העתיקה בעולם- המרחק קצר.

כעת פותח ד"ר מגון את המרכז הישראלי לאיור ודה אחרי 17 שנות פעילות לקידום האיור ודה בישראל. אל האיור ודה התגלגל מגון די במקרה בגיל 28 בדיוק עם סיום לימודי הרפואה. "החלטתי שייעודי בחיים הוא להעביר מסר של בריאות אמיתית ואורח חיים אמיתי, מימוש הפוטנציאל האמיתי של אנשים וריפוי מחלות באמצעים טבעיים", מספר מגון. במרכז החדש יוסמכו מטפלים ברפואת איור ודה, יערכו סדנאות לתזונה נכונה ואכילה מודעת, קורסים בפילוסופיה הודית, מדיטציה ויוגה, עיסויים איור ודים וסדנאות על אורח חיים נכון. "זה יהיה מרכז לכל מי שרוצה לקבל ידע טהור על הודו", הוא אומר.

קצת על האיור ודה
מתוך מגוון שיטות הטיפול באיור-ודה קיימות שיטות לאיזון הרוח כגון מדיטציה, או גישות יותר גופניות כגון יוגה ותרגילי נשימה, וגולת הכותרת של טיפולי הגוף - טיפולי ה"פאנצ'ה קארמה" (חמשת הפעולות הגדולות). מדובר במסלול לניקוי רקמות הגוף מרעלים, המבוסס על מגוון עיסויים בשמני מרפא, אמבטיות שמנים ואדי צמחים, ניסוכי שמן על הגוף ועל המצח, טיפולים לניקוי הסינוסים (לסינוסיטיס או לאף סתום כרוני), והכל מותאם אישית על ידי רופא או מרפא איור-ודי מוסמך.

מכל טיפולי האיור-ודה, האטרקטיבי והמפורסם ביותר הוא העיסוי העדין בשמנים, וניסוך השמן על המצח. העסוי העדין מתבצע על כל הגוף, מהראש ועד כפות הרגליים, ואחריו ננסך שמן על המצח ועל ה"עין השלישית" שהוא אזור בלוטת יותרת המח. שילוב מיוחד זה של שני הטפולים משרה רגיעה עמוקה, שלווה לגוף ומנוחה מיוחדת לרוח, כמו לאחר מדיטציה עמוקה . לאחר הטיפול מופיעה הרגשה של התחדשות ומרץ שהמטופלים מתארים כתחושת רעננות מציפה. מחקר שנעשה בארה"ב הראה שצורת גלי המוח בזמן ניסוך השמן על המצח מתאפיינת בהרמוניה מיוחדת של הגלים על פני כל אזורי המוח.

טיפול זה - העיסוי העדין בשמנים וניסוך השמן על המצח - נעשה ללהיט בשנים האחרונות במרכזים לטיפולים בשיטות הטבעיות, במלונות ובמרכזי ה"ספא. במרכז החדש תוכלו ללמוד עוד על התורה, על צורת החיים ובעיקר על עצמכם...

מכון האיור ודה של ד"ר ערן מגון
סוטין 27 תל אביב
03-6781450



נוצר:  11/03/2004 10:37:00
עודכן: 14/03/2004 11:25:00