בריאות - דיכאון חורף – איך יוצאים מזה אתר נשים s
חברה הרשמה לאתר
היום באתר 16/10/2019
אימייל
סיסמא
פורטל נשים - iWomen
יצירת קשר    |   
דף הבית > בריאות > דיכאון חורף – איך יוצאים מזה?
  כתבות אחרונות
כורכומין ליקוויד ג'ל של חברת סופהרב כורכומין ליקוויד ג'ל של חברת סופהרב

איך לשפר מראה עור רפוי? להרבלייף יש עצות וטיפים איך לשפר מראה עור רפוי? להרבלייף יש עצות וטיפים

כיצד נתמודד עם 'מכת הנמלים' בבית כיצד נתמודד עם 'מכת הנמלים' בבית

שבועות אלטרנטיבי עם המותג אלפרו שבועות אלטרנטיבי עם המותג אלפרו

לישון טוב משמעו לתרום לבריאותנו. יום השינה העולמי ה-11 צויין גם בישראל לישון טוב משמעו לתרום לבריאותנו. יום השינה העולמי ה-11 צויין גם בישראל

סופר פוד תוצרת ישראל - אבקת צבר אדום סופר פוד תוצרת ישראל - אבקת צבר אדום

הצערת מראה הברכיים, ללא צלקות וניתוחים! הצערת מראה הברכיים, ללא צלקות וניתוחים!

  לכתבות הקודמות ליחצו כאן


שתפו בפייסבוק

דיכאון חורף – איך יוצאים מזה?

מאת: ד"ר ציפי דולב

עם בואו של החורף אנשים רבים חשים לפתע ירידה במצב הרוח, עייפות מתמשכת, היעדר מרץ, שינה ותיאבון מופרז וירידה בתפקוד כללי וחברתי. תסמינים אלה שכיחים ואין סיבה לבהלה, כנראה שמדובר בדיכאון עונתי הידוע גם כ'דיכאון חורף' (S.A.D. -Seasonal Affective Disorder).



הופעתו של דיכאון חורף שכיחה פי 4 בקרב נשים לעומת גברים והוא נפוץ בעיקר בקרב נשים בגילאי 20-40 המצויות בתקופת פיריון. אומנם טענה זו לא הוכחה מדעית, אך יתכן והסיבה נעוצה בשינויים הורמונאליים, שכן נשים אלה חוות שינויים הורמונאליים תכופים.

להלן מספר עצות שיסייעו בהתמודדות:

ביצוע פעילות ספורטיבית תדירה- אחת הסברות להופעתו של דיכאון החורף הינה שינויים הורמונאליים בגוף וביניהם, ירידה ברמת הסרוטונין, תופעה שעלולה לגרום לדיכאון. ביצוע פעילות ספורטיבית מעלה את רמת הסרוטונין המשמש כמעין נוגד דיכאון טבעי.

חשיפה לאור- קרני השמש מסייעות לאזן את השינויים ההורמונאליים הגורמים לדיכאון ומסייעות בהעלאת האנרגיה והמרץ. בנוסף, הורמון המלטונין המופרש עם בוא החשכה משפיע גם על רמת ערנות ושינה ומצב הרוח.
כאשר אין אפשרות להיחשף לקרני שמש או בימים סגריריים ניתן להשתמש בתאורה מלאכותית, כגון תאורה פלורוסנטית, כתחליף.

טיפול תרופתי- במקרים בהם ניסיונות העלאת הסרוטונין באופן טבעי כשלו, רצוי לפנות לרופא שיכול לסייע בטיפול תרופתי. מאחר והדיכאון נגרם כתוצאה מירידה ברמת סרוטונין מומלץ שהטיפול התרופתי יהיה כזה אשר יסייע בהעלאת רמת הסרוטונין כמו ציפרלקס , סרוקסט ואחרות.הקפדה על תזונה בריאה ומאוזנת- מומלץ לאכול מאכלים המורכבים מפחמימות מורכבות, כך שתהליך העיכול ממושך והגוף שומר על רמת סוכר וסרוטונין יציבים לזמן ממושך.

"לא טוב היות האדם לבדו"- על אף חוסר המרץ המאפיין את דיכאון החורף, מומלץ להתרועע עם אנשים ולא להישאר בדד.

טיפול התנהגותי- בני אדם מגיבים באופן שונה לחילופי העונות ולעיתים ניתן להתגבר על דיכאון החורף באמצעות למידת דרכי התנהגות חדשות. באמצעות טיפול התנהגותי, ניתן ללמוד ליישם ולהפנים דרכי התמודדות חדשות וחיובית עם המציאות המשתנה.

חשוב לשים לב כי דיכאון חורף ודיכאון קלאסי, אינם אותו סוג של דיכאון. דיכאון קלאסי מתאפיין בתסמינים שונים ולעיתים אף הפוכים מאלו של דיכאון החורף. כאשר תחושת הדיכאון מתחזקת עם חשיפה לאור יום ונותרת גם לאחר עונת החורף, יש לחשוד כי מדובר בדיכאון קלאסי ומומלץ לפנות לרופא.

למידע נוסף בנושא דיכאון חורף, דיכאון קלאסי וחרדה ניתן לפנות לאתר :  www.goodays.co.il


*** ד"ר ציפי דולב היא פסיכיאטרית מומחית לבריאות האישה.



נוצר: 11/17/2011 3:06:00 PM

זכויות נשים גרסה להדפסה בעיקר נשים שלח לחבר
רק נשים