תזונה ודיאטה - טיפים לתזונה נכונה לקראת שנת הלימודים אתר נשים s
חברה הרשמה לאתר
היום באתר 21/04/2021
אימייל
סיסמא
פורטל נשים - iWomen
יצירת קשר    |   
דף הבית > תזונה ודיאטה > טיפים לתזונה נכונה לקראת שנת הלימודים
  כתבות אחרונות
לא מוותרים על הסופגניות והלביבות, אבל.. באנו קלוריות לגרש!! לא מוותרים על הסופגניות והלביבות, אבל.. באנו קלוריות לגרש!!

דגים טובים ללב, תשאלו את האסקימוסים... דגים טובים ללב, תשאלו את האסקימוסים...

פטריות! פטריות! ופטריות... פטריות! פטריות! ופטריות...

כנס ה-Superfoods הראשון בישראל יתקיים ב-21.11 בתיאטרון גבעתיים כנס ה-Superfoods הראשון בישראל יתקיים ב-21.11 בתיאטרון גבעתיים

שבעת המינים בהם התברכה הארץ שבעת המינים בהם התברכה הארץ

צום יום הכיפורים - כיצד נעבור אותו בשלום?? צום יום הכיפורים - כיצד נעבור אותו בשלום??

חגי תשרי - כמה בריאות מגיע לנו? חגי תשרי - כמה בריאות מגיע לנו?

  לכתבות הקודמות ליחצו כאן




שתפו בפייסבוק

טיפים לתזונה נכונה לקראת שנת הלימודים

מאת: ד"ר אולגה רז

לקראת פתיחת שנת הלימודים חוזרות ועולות השאלות של ההורים: מה להכין לילד לבית הספר? האם ארוחת הבוקר חשובה? איזה חטיפים בריאים יותר?



עבורכם, ההורים, ריכזתי מספר עצות שגם תצלחנה לא לעצבן את הילדים בבוקר...

ארוחת בוקר-
חשובה מאוד לילדים ועוזרת להם להעביר את היום ביתר אנרגיה, משפרת את הזיכרון ומעלה את רמת ההקשבה בלימודים.
עם זאת, לא כדאי להתעקש עם הילדים הגדולים יותר המצהירים שאינם רוצים לאכול בבוקר.
חשוב יותר שישתו לפני היציאה לבית הספר ויאכלו את ארוחת הבוקר שלם בהפסקת 10.
חשוב שארוחת הבוקר תהיה פשוטה, מהירה ואהובה על הילד. זה יכול להיות כריך או דגני בוקר עם חלב.
לאלה שאוהבים אוכל יותר "רציני" אפשר להציע חביתה עם לחם וירק. ילדים שתמיד מאחרים וממהרים יכולים להסתפק בכוס חלב, גביע יוגורט או שוקו.

ארוחת עשר-
הארוחה הנעימה והנגישה ביותר להפסקה היא כמובן כריך. אפשר להכין אותו בבית ואפשר גם לקנות בקיוסק או במכולת.
עדיף לצייד את הילד בכריך ביתי: הוא בדר"כ טעים יותר, מכיל רכיבים ידועים, קל ומהיר להכנה וכמובן הרבה יותר זול.

כריכים מומלצים:

לחם - כל סוג בא בחשבון, לחם אחיד, חי, שיפון או חיטה מלאה.אפשר גם לחמניות או בייגלה. לילדים הסובלים מעודף משקל מומלץ לאכול לחם קל. בחירת סוג הלחם תלויה בהעדפות של הילד.

מה למרוח? כדאי לבחור ממרחים מזינים ובעלי ערך תזונתי גבוה, כגון: גבינות לבנות, קוטג' וממרחי חלב אחרים, אבוקדו, טחינה, חומוס, פסטרמה, טונה ולפעמים פרוסת גבינה צהובה. רק לעיתים רחוקות כדאי לבחור בממרחים המכילים סוכר, כגון: שוקולד, ריבה או דבש.

כדאי לשים בכריך ירקות לסוגיהם: פרוסות עגבנייה, מלפפון, מלפפון חמוץ, עלי חסה, עשבים. אפשר גם לשים כמה זיתים כדי לשפר את הטעם.

* ביום לימודים ארוך רצוי להצטייד בכריך נוסף ולשים בתוכו קציצה או חזה עוף.

* אפשר לקחת פרי או ירק למי שאוהב. לצערנו ילדים אינם אוהבים ירקות ופירות, למרות הערך התזונתי הגבוה שלהם, אין טעם להכריח את הילד לאכול אותם אם הוא מסרב בתוקף.

* המלצה חשובה שכדאי להורים לאמץ: הוו דוגמא אישית לילדיכם.
מה שקובע איזה אוכל הילד אוכל והאם הוא יבחר באוכל משמין או בריא, זה מה שאתם בוחרים לאכול ,מה שאתם קונים במרכול, לכן רצוי להקפיד על תזונה נבונה בבית.

שנת לימודים מוצלחת ובריאה !


*** ד"ר אולגה רז היא ראש המחלקה למדעי התזונה במרכז האוניברסיטאי אריאל ומנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי תל אביב (איכילוב).



נוצר: 9/1/2011 12:12:00 AM
עודכן: 9/1/2011 12:17:00 AM

זכויות נשים גרסה להדפסה בעיקר נשים שלח לחבר
רק נשים