תזונה ודיאטה - שביל החלב אתר נשים s
חברה הרשמה לאתר
היום באתר 15/11/2019
אימייל
סיסמא
פורטל נשים - iWomen
יצירת קשר    |   
דף הבית > תזונה ודיאטה > "שביל החלב"
  כתבות אחרונות
הצעה לתזונה בריאה ותפריט לאורח חיים בריא הצעה לתזונה בריאה ותפריט לאורח חיים בריא

המלצת הרבלייף: המלצת הרבלייף: "אחד פלוס אחד שווה שלושה"

טבעונות – לא בהכרח בריא יותר טבעונות – לא בהכרח בריא יותר

מתוק מתוק הוא טעם החיים - האם יש תחליף בריא לסוכר? מתוק מתוק הוא טעם החיים - האם יש תחליף בריא לסוכר?

תזונה וסוכרת תזונה וסוכרת

10 צעדים בדרך למשקל המיוחל 10 צעדים בדרך למשקל המיוחל

שבעת המינים - יתרונות תזונתיים בסלסלה אחת שבעת המינים - יתרונות תזונתיים בסלסלה אחת

יום כיפור – משמעות לצום בריא ועוזר למשקל יום כיפור – משמעות לצום בריא ועוזר למשקל

קניות חובה לשנה החדשה – תתחדשו

לרגל ראש השנה רשת לרגל ראש השנה רשת "ניצת הדובדבן" מציגה את דבשה

קנה מה שאין אל תקנה מה שיש קנה מה שאין אל תקנה מה שיש

אחרי פורים – לפני הפסח - הזמן לפצוח בדיאטה! אחרי פורים – לפני הפסח - הזמן לפצוח בדיאטה!

לא מוותרים על הסופגניות והלביבות, אבל.. באנו קלוריות לגרש!! לא מוותרים על הסופגניות והלביבות, אבל.. באנו קלוריות לגרש!!

דגים טובים ללב, תשאלו את האסקימוסים... דגים טובים ללב, תשאלו את האסקימוסים...

פטריות! פטריות! ופטריות... פטריות! פטריות! ופטריות...

כנס ה-Superfoods הראשון בישראל יתקיים ב-21.11 בתיאטרון גבעתיים כנס ה-Superfoods הראשון בישראל יתקיים ב-21.11 בתיאטרון גבעתיים

שבעת המינים בהם התברכה הארץ שבעת המינים בהם התברכה הארץ

צום יום הכיפורים - כיצד נעבור אותו בשלום?? צום יום הכיפורים - כיצד נעבור אותו בשלום??

חגי תשרי - כמה בריאות מגיע לנו? חגי תשרי - כמה בריאות מגיע לנו?

תזונה ללא גלוטן? זה יופי! אבל מה אוכלים?

כולנו זקוקים לנחמה - אכילה מנחמת כולנו זקוקים לנחמה - אכילה מנחמת

נשנושי ברנפלקס - חדשנות נוספת מבית יוניליבר נשנושי ברנפלקס - חדשנות נוספת מבית יוניליבר

דיאטת דש מגיעה לישראל דיאטת דש מגיעה לישראל

הילטון תל-אביב משתף פעולה עם התזונאית, אולגה רז הילטון תל-אביב משתף פעולה עם התזונאית, אולגה רז

ברזל, פופאי ומיתוסים נוספים ברזל, פופאי ומיתוסים נוספים

פסח משמין ולא בריא? לא כמו שחשבת! פסח משמין ולא בריא? לא כמו שחשבת!

דיאטה לקראת אירועים דיאטה לקראת אירועים

10 סיבות לאכול יוגורט: 10 סיבות לאכול יוגורט:

מוצר חדש ומהפכני לשמירה ובקרת משקל מבית סאנריידר מוצר חדש ומהפכני לשמירה ובקרת משקל מבית סאנריידר

ד ד"ר דניאל שוהם על הרזייה בחורף

10 דברים שכדאי לדעת על חמוציות 10 דברים שכדאי לדעת על חמוציות

"סיפור בריא" - ספר בישול ייחודי

"דיאטה סקסית משגעת" - רב המכר של כריס קאר בישראל!

"טעים ללא גלוטן" - אפשר גם בורקס, פיתה וג'חנון

שומרים על הבריאות בעזרת ירקות ירוקים ועשבי תיבול שומרים על הבריאות בעזרת ירקות ירוקים ועשבי תיבול

'נוברטיס קונסיומר ישראל' משיקה אריזה מוקטנת של בנפייבר 'נוברטיס קונסיומר ישראל' משיקה אריזה מוקטנת של בנפייבר

איך לאכול נכון בחג הפסח איך לאכול נכון בחג הפסח

דיאטה בחורף - כיצד מקפידים ? דיאטה בחורף - כיצד מקפידים ?

בואו נתמסר להמון קינמון בואו נתמסר להמון קינמון

דיאטה ותזונה מגדרית דיאטה ותזונה מגדרית

מה אתן יודעות על מה אתן יודעות על "מזונות על" ?

מה מומלץ לאכול לפני ואחרי האימון מה מומלץ לאכול לפני ואחרי האימון

חלב מלא מדוע? חלב מלא מדוע?

כל מה שרצית לדעת על הדובדבן ולא העזת לשאול כל מה שרצית לדעת על הדובדבן ולא העזת לשאול

טיפים של תזונה נכונה לקראת החזרה לבית הספר טיפים של תזונה נכונה לקראת החזרה לבית הספר

כיצד לשמור על משקלנו גם בעת חופשה? כיצד לשמור על משקלנו גם בעת חופשה?

חשיבות החלבונים חשיבות החלבונים

תרופה מהטבע: הכירו את שורש ה-Yakon תרופה מהטבע: הכירו את שורש ה-Yakon

"על האש" בלי רגשות אשם

להיות ישראלי!  מנפנפים וממנגלים... להיות ישראלי! מנפנפים וממנגלים...

יום העצמאות - מה כדאי לדעת בחג המנגל הלאומי יום העצמאות - מה כדאי לדעת בחג המנגל הלאומי

מנפלאות הפיסטוק מנפלאות הפיסטוק

על בחירה נכונה בפסח על בחירה נכונה בפסח

מה לאכול לפני, במהלך ואחרי הפעילות הגופנית ? מה לאכול לפני, במהלך ואחרי הפעילות הגופנית ?

לאכול סיני ולרזות לאכול סיני ולרזות

האם בן הזוג מעודד אותך לאכילת יתר? האם בן הזוג מעודד אותך לאכילת יתר?

על הקשר בין מצבי לחץ  ותזונה על הקשר בין מצבי לחץ ותזונה

הסופגנייה - פסגת הפחד הסופגנייה - פסגת הפחד

יתרונות בשר ההודו יתרונות בשר ההודו

כל מה שרצית לדעת על  סגולות המרק בחורף כל מה שרצית לדעת על סגולות המרק בחורף

אתר USHOPS מציע ויטמינים ותוספי תזונה הישר מארה אתר USHOPS מציע ויטמינים ותוספי תזונה הישר מארה"ב במחירים מפתיעים

עושות/ים קניות? עושות/ים קניות?

תרומתו של בשר הבקר לבריאות תרומתו של בשר הבקר לבריאות

מאכלי ראש השנה – לא רק מסורת אלא גם סגולות ריפוי מאכלי ראש השנה – לא רק מסורת אלא גם סגולות ריפוי

טיפים לתזונה נכונה לקראת שנת הלימודים טיפים לתזונה נכונה לקראת שנת הלימודים

תזונת ספורט: לא לספורטאים בלבד! תזונת ספורט: לא לספורטאים בלבד!

3 מיתוסים לגבי דיאטות המונעים את ההצלחה שלך 3 מיתוסים לגבי דיאטות המונעים את ההצלחה שלך

כיצד ליטול ויטמינים ותוספי תזונה כיצד ליטול ויטמינים ותוספי תזונה

עוד סודות והפעם לשבועות... עוד סודות והפעם לשבועות...

סודות של דיאטנית מאירועים וחתונות סודות של דיאטנית מאירועים וחתונות

סודות ממטבחה של דיאטנית סודות ממטבחה של דיאטנית

עצות מועילות לצמצום הנזק הנוצר מצליית בשר על אש עצות מועילות לצמצום הנזק הנוצר מצליית בשר על אש

דיאטת דיאטת "אחרי החגים"

דיאטת החתונה של קייט מידלטון דיאטת החתונה של קייט מידלטון

מתכוני דגים חגיגיים מתכוני דגים חגיגיים "זולים בנקודות"

חלום ורוד על ביקיני שחור חלום ורוד על ביקיני שחור

שינויים בהרגלי התזונה בפסח

"סטבינול" - טבעי שזה מתוק!

מה הקשר בין הצלוליט לתוספי מזון? מה הקשר בין הצלוליט לתוספי מזון?

תזונה נכונה ובעיקר נבונה !

פירות יבשים - הפיתוי החגיגי של השבוע פירות יבשים - הפיתוי החגיגי של השבוע

חדש בישראל : תמרים מג'הול אורגניים מצופים שוקולד אורגני חדש בישראל : תמרים מג'הול אורגניים מצופים שוקולד אורגני

החלפת מקורות חלבון עיקריים בדיאטה מבשר לדגים עשויה להפחית סיכון למחלת לב כלילית בנשים

חשיפה לתאורה מלאכותית בלילה עלולה לגרום להשמנת יתר

תפריט מאזן לאחר החגים

מחקר חדש בהשתתפות כ – 20 אלף נשים, קבע כי בירה לבנה מפחיתה את הסיכון להשמנה מחקר חדש בהשתתפות כ – 20 אלף נשים, קבע כי בירה לבנה מפחיתה את הסיכון להשמנה

עוברים את הצום בשלום ובבריאות

7 דרכים לרדת במשקל בגיל המעבר

יתרונות חלב העיזים

יציאת מצרים של מערכת העיכול

בין ביס לביס - שורדים את עונת הבחינות

טיפים לצריכה נכונה של פירות יבשים טיפים לצריכה נכונה של פירות יבשים

ט ט"ו בשבט - מה עומד בבסיס הפירות היבשים ?

פרי טרי משמעו בריאות פרי טרי משמעו בריאות

הסופגניות והצרבת... - איך מתמודדים?

נס פיחות השומן בחנוכה נס פיחות השומן בחנוכה

מה קורה בשלב בו הירידה במשקל נעצרת

אפשר גם בלי סוכר

במיוחד לחורף: תה ירוק כתוסף תזונה

ג'ינג'ר נגד שפעת החזירים

  לכתבות נוספות ליחצו כאן




שתפו בפייסבוק

"שביל החלב"

מאת: חלי ממן

"סלינו על כתפינו, ראשינו עטורים, מקצות הארץ באנו, הבאנו ביכורים".



חג מתן תורה בפתח, הלוא הוא חג השבועות הנקרא כך משום שביום זה, מסתיימים שבעת השבועות שהתחלנו לספור מאז פסח. זהו חג בו אנו חשים את הישראליות ואהבת המולדת במלוא הדרה.

לחג יהודי זה מנהגים ייחודיים: מילוי סלי ביכורים בשפע פירות האילן ובביכורי שבעת המינים, לבוש לבן ואכילת מוצרי חלב כמובן. מדוע אנו אוכלים חלב? אחת האגדות מספרת שלאחר קבלת התורה והמצוות השונות, בני ישראל חזרו לביתם ורצו לאכול, אך כעת החלו דיני הכשרות והכנת בשר כבר לא הייתה פשוטה כל כך. בנוסף, החלב בגימטרייה הוא 40 מספר המסמל את 40 יום שמשה שהה בהר סיני.

למוצרי החלב ערכים תזונתיים חשובים לתפריט היומי שלנו בשל היותם מקור טוב לחלבונים, לסידן ולמינראלים וויטמינים נוספים. מחקרים רבים מראים כי דיאטה עשירה בחלבונים, מגבירה את תחושת השובע ותורמת לקצב הרזיה. בנוסף, אנו זקוקים לכמות ממוצעת של 1000 מ"ג סידן ליום, ולכן, קשה מאוד עד בלתי אפשרי להשיג את הכמות ללא צריכת מוצרי חלב.

יחד עם זאת, חשוב לבדוק את ערכי אחוזי השומן שעל גבי המוצר. משמעות ההבדל באחוזי השומן נראית אולי זניחה, אך כשבוחרים לאכול גביע גבינה של 5% שומן פרוש הדבר שנכנסו לגופנו 12.5 גרם שומן, בעוד שבאכילת גביע של 3% אכלנו 7.5 גרם שומן. במצטבר הבדלים אלה משמעותיים לשיפור הבריאות וההצלחה בהרזיה.

במחקרים שונים התגלה קשר בין אכילת יותר מוצרי חלב לבין משקל הגוף. נמצא שאנשים הצורכים יותר מוצרי חלב דלי שומן (עד 5%) מצליחים לרזות טוב יותר, בהשוואה לממעיטים באכילת מוצרי חלב.

עוד נמצא, כי לדיאטה עשירה במוצרי חלב דלי שומן, יש השפעה מיטיבה על יתר לחץ דם. לכן, מומלץ להגביר את צריכת מוצרי החלב דלי השומן גם לאור הממצאים וגם לאור החשיבות של מוצרי החלב לאספקה שוטפת של סידן לבריאות העצם.

"מגוון הגבינות בארץ גדול ומגוון ולשמחתי הרבה, יש מבחר רב לכל השומרים על אורח חיים בריא המאפשרות לנו ליהנות מטעם נהדר של גבינה משובחת בפחות אחוזי שומן. המחלבות שלנו בארץ מצוינות ומשובחות. אין כמו ארוחת גבינות ישראלית הכוללת מאפי גבינות, בליווי לחם חם לצד סלט ירקות קצוץ טרי לחג השבועות." אומרת ממן.

בעולם הגבינות יש אינספור סוגים אלו הגבינות הפופולאריות והיומיות שלנו :

גבינות לבנות רכות- הגבינה הפופולארית ביותר במדינתנו. בקטגוריה זו יש מגוון גדול של מוצרים במגוון אחוזי שומן. מצוינת למריחה, להכנת פשטידות ומאפי גבינה. להרזיה ושמירה על המשקל מומלץ לאכול גבינות מ3-5%.

גבינות קוטג' – גבינת קוטג' היא מוצר חלב מבוסס גבן בטעם עדין, עתירת חלבון ודלת שומן פחמימות. את גבינת הקוטג' ניתן למצוא במגוון של אחוזי שומן, מצוינת להגשה על השולחן, כתוספת לסלט ותמיד טעימה על לחם או לחמנייה טרייה מצוינת בפשטידות ומאפים. להרזיה ושמירה על המשקל מומלץ לאכול עד 5%.

גבינות מלוחות -

גבינות בולגריות וצפתיות אפשר למצוא במגוון גדול הן מבחינת אחוזי השומן, הן בדרגת המליחות והן במרקם (נחתך או למריחה). יתרונן שהן עשירות בחלבון ובסידן בהשוואה לגבינות הרכות אך מנגד, מכילות הרבה נתרן (מלח), דבר המהווה חיסרון למקפידים על תזונה דלת מלח, קחו בחשבון שמוצרים אלה מכילים כמות גבוהה יחסית של נתרן (800 מ"ג ויותר).
מלבד זאת הן קלות יותר לעיכול מגבינות רכות ומוצרי חלב ניגרים עבור אנשים רבים בגלל תכולה נמוכה יחסית של לקטוז (סוכר החלב). גבינות אלה לרב נמכרות עם אחוזי שומן גבוהים יותר מהגבינות הרכות יכולות להגיע לכ- 30% שומן. הקפידו לקנות את הגבינות המלוחות הרזות יותר.
מרקם הגבינה הבולגרית מתפורר ומחוספס ואחוז השומן הנפוץ בישראל הוא בין 24% - 5%. הגבינה משמשת לסלטים, אפייה וכן בצורתה הטבעית. אנשים נוטים לבלבל בין גבינת הפטה לגבינה הבולגרית, אך תהליך הייצור שלהם וטעמן שונה. הבולגרית עוברת כבישה והיא יותר קשיחה, לעומת הפטה שנוטה להתפורר.
גבינות אלה מתאימות לסלטים פשטידות מאפים שונים למשל כמילוי לבצק פילו ומהוות תחליף מצוין לטוסט במקום גבינה צהובה.

גבינות צהובות ומותכות
לפני מספר שנים חל מהפך מבורך בתחום הגבינות הצהובות. בעבר גבינות אלו היו בעלי אחוזי שומן גבוהים מאוד עבור אלו השומרים על הגזרה, שכן הגבינה הרזה ביותר הכילה 17% שומן והיתר התהדרו ב- 22% שומן ומעלה.
אך לפני מספר שנים היצרנים השונים יצאו לשוק עם גבינות 9% שומן. הדעות חלוקות על רמת הטעם וישנם מוצרים שאף אינם נחשבים לגבינה של ממש, ניתן להכין מהם טוסטים, פיצה ומאפים מלוחים שהרבה יותר רזים מבחינת שומן, במיוחד מאחר ושאר הגבינות הצהובות הקיימות כיום בשוק מכילות כמות המתחילה ב- 28% שומן.
יתרונן של הגבינות הצהובות בכמות הסידן הגדולה בהן, בין 600 ומעלה מג' ל100 גרם וגם רמת החלבון בהן גבוהה משמעותית יחסית לגבינות האחרות. גבינות צהובות מכילה פחות לקטוז יחסית לכן הן מתקבלות בצורה נעימה יותר במערכת העיכול.

גבינות עיזים וכבשים
גבינות עיזים וגבינות צאן (כבשים) נחשבות לבריאות יותר מגבינות העשויות מחלב פרה נמצא שהן פחות אלרגניות וקלות יותר לעיכול.
לחלב צאן יש יתרונות גם בהרכב השומן (בריא יותר) ובכמות הסידן (גבוהה יותר). במספר מחקרים שנעשו לאחרונה התגלה שיש לו יתרונות במצבים של אי סבילות לחלב פרה, אסטמה אלרגית, אקזמות ומיגרנות. לחלב צאן מיוחסות גם סגולות רפואיות בריפוי של מספר מחלות (בטיפול באפטות למשל). אולם אי אפשר להתעלם משני חסרונות עיקריים- הטעם השונה והמחיר הגבוה (יחסית לגבינות לבנות של בקר).
ניתן כיום למצוא גם גבינות עיזים וצאן טעימות ב- 5% שומן, אך לא פחות.

חג שמח !



נוצר: 5/14/2013 11:27:00 AM
עודכן: 5/14/2013 11:31:00 AM

זכויות נשים גרסה להדפסה בעיקר נשים שלח לחבר
רק נשים